Vuoden kirjanpitäjä on Annariina Liljeström Espoosta

Vuoden kirjanpitäjä 2016 –kilpailun voittajaksi valittiin tänä vuonna espoolainen Annariina Liljeström. Annariina työskentelee Kirkkonummella Navigator Partners Oy:ssä toimistopäällikkönä. Voittaja julkistetiin Tili- ja veropäivillä Finlandia-talossa.

– Olen todella otettu tästä kunniasta, iloitsee Annariina, jonka työkaverit ja asiakkaat tuntevat parhaiten lempinimellä Miiska.

– Kirjanpitäjä saa aika harvoin suoraa kiitosta työstään, siksi tämä kilpailu on erityisen tärkeä ja kannustava. Itse saan työssäni eniten virtaa siitä, kun asiakas on tyytyväinen, toteaa Annariina.

Vuoden kirjanpitäjä –kilpailun tavoitteena on nostaa parrasvaloihin maan parhaita kirjanpidon taitajia. Kirjanpitäjän työnkuva on laajentunut huomattavasti siitä, millaiseksi työ monesti kuvitellaan.

–  Kaikissa työyhteisöissä, joissa olen ollut, kirjanpitäjät ovat olleet jotain aivan muuta kuin kasa hiljaisia harmaavarpusia tiukoissa nutturoissa, sanoo Annariina Liljeström.

– Haluaisin kertoa erityisesti nuorille, ettei kirjanpitäjän työ ole yksinäistä tylsää puurtamista, vaikka niin usein kuvitellaan. Päivät ovat todella vaihtelevia ja erilaisia haastavia asiakaspalvelutehtäviä riittää. Koko ajan on uutta opittavaa, eikä siinä mielessä ole koskaan valmis, sanoo Annariina.

Vuoden kirjanpitäjä kiertää mm. kouluissa kertomassa alan työmahdollisuuksista ja uudistamassa mielikuvia kirjanpidosta ja tilitoimistotyöstä.

Kilpailun järjestää Suomen Taloushallintoliitto ry. Kilpailun pääyhteistyökumppani on KPMG, joka lahjoitti voittajalle 2000 euron matkalahjakortin. Vuoden kirjanpitäjä -kilpailu järjestettiin nyt neljännen kerran.