Oppilaitoksille

Tilitoimistot tekevät nykyään entistä aktiivisemmin yhteistyötä eri oppilaitosten kanssa kertoakseen nuorille kiinnostavista ura- ja ammattimahdollisuuksista taloushallinnon alalla. Tälle sivustolle on koottu tietoa toimialan tarjoamista monipuolisista ahdollisuuksista.

Materiaalipankista löydät aineistoja, joita voit hyödyntää esimerkiksi opetuksessa.

Useat liiton jäsenyritykset eri puolella Suomea ovat lupautuneet oppilaitosvierailijoiksi – tapaamaan opiskelijoita kasvokkain ja vastaamaan heidän kysymyksiinsä. Voit ottaa suoraan yhteyttä alalla toimiviin yrityksiin ja asiantuntijoihin. Yhteystiedot löydät ohesta > Oppilaitosvierailijat.

Taloushallinnon opettajille tarjoamme lisäksi Tilisanomat-lehteä ilmaiseksi opetustarkoituksiin. Tutustu tarkemmin opettajien tilausetuun kohdassa Tilisanomat opetuksessa. Mikäli et löydä näiltä sivuilta toivomaasi tietoa, ota yhteyttä Taloushallintoliiton viestintään: viestinta@taloushallintoliitto.fi. Pyrimme vastaamaan viesteihin mahdollisimman pian.

Stipendejä taloushallinnon opiskelijoille

Tili-instituuttisäätiö on myöntänyt stipendejä yhteensä 2 950 euron arvosta seitsemälle opinnäytetyölle ja yhdelle pro gradutyölle.Tili-instituuttisäätiö jakaa vuosittain stipendejä ammattikorkeakoulujen ja korkeakoulujen opiskelijoille, joiden opinnäytetyö, kandidaatin tutkielma tai pro gradu tutkielma käsittelee pk-yritysten taloushallintoa tilitoimistopalveluiden näkökulmasta. Myös muut taloushallinnon ja sen kehittämisen kannalta kiintoisat aiheet huomioidaan.500 euron stipendin sai:Lotta Kaleva, Turun Yliopisto, pro gradusta Tilastoijasta liiketoimintakumppaniksi – kirjanpitäjän rooli osana pienyrityksen taloushallintoa350 euron stipendin saivat:Tuomas Ahtimaa ja Jonne Karinkanta, Oulun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyöstä Osinkoverotuksen muutos 2014 – Osingonjako-opasAnne Jousala, Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytetyöstä Sähköisten taloushallintopalvelujen valitseminen tilitoimistoonLiisa Majuri ja Marjut Jaakkola, Oulun ammattikorkeakoulu, opinnäytetyöstä Rakentamiseen liittyvä tiedonantovelvollisuusBirgit Manninen, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyöstä Kirjanpidon menetelmä ja vastuunjakoSanna Mäkinen, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytetyöstä Ostolaskujen skannauksen ulkoistamisen järkevyys, Case: Dextili OyMinna Romppanen, Laurea-ammattikorkeakoulu, opinnäytetyöstä Taloushallinnon sähköistymisen vaikutukset alan opetukseenMaria Tiilikainen, Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytetyöstä Sähköisen taloushallinnon käyttö pk-yrityksissä Päijät-Hämeen alueella  Julkaistu 19.5.2015
Kategoria: